Wyzysk

Większość osób wie o tym, że można sprawdzić czyjś stan konta bankowego. Nawet jeśli nie wiedzą dokładnie w jaki sposób to zrobić to napewno słyszały chociażby o ofercie Poczty polskiej segregowania odbiorców ulotek, wg zarobków. Czy o tym, że kiedy w biznesie do ugrania jest „większa stawka” to poprostu pod tym względem sprawdza się potencjalnego partnera. Napewno nikt nie chciał by otrzymać łatki wyzyskiwacza. A ponieważ w życiu kierujemy się (instynktownie) zasadą interesu to po pewnym czasie tkwienia w niewygodnej sytuacji naturalnym jest, że twój gość zada sobie kilka pytań. „Dlaczego on to robi, jaki ma w tym interes?” Zaraz po tym jak zada sobie pytanie „Dlaczego ja odczuwam dyskomfort?”, a większość ludzi, „Przez kogo odczuwam dyskomfort?” I najprawdopodobniej dojdą w tym myśleniu do momentu gdzie wpadną na to „On widział stan mojego rachunku i chce mnie teraz ograbić”. Ty pewnie nie chcesz mieć takiej łatki. A wiesz mi, że mając takie przekonanie (bo ludzie na ogół są święcie przekonani, że to co sobie myślą to nie jest kręcenie sobie filmów to święta i oczywista dla wszystkich prawda), na bank masę zbiegów okoliczności i błahostek, na które nikt inny nie zwrócił uwagi zinterpretuje jako techniki manipulacyjne oraz technikę wprowadzania w poczucie winy. Dlatego umiejętnie prowadź dosprzedaż i przedstawiaj co masz do zaoferowania. Wiele osób ma świetne produkty w adekwatnej do jakości cenie ale prospekci nigdy ich od nich nie kupią ponieważ oni nie wiedzą jaka jakość za tą ceną się kryje. A wiesz mi, że to z powodu jakości się kupuje. Z resztą sam przecież idąc do obuwniczego nie patrzysz na to, które buty są najtańsze tylko na to w, których pochodzisz. Z produktem turystycznym jest podobnie. Jeśli uważasz, że masz najlepszy to poprostu się chwal jego zaletami. Przedstawiając cenę uzasadnij dlaczego w tej wysokości. Jak najbardziej warto wytłumaczyć klientowi, że im szybciej tym lepiej. Wyznaczyć, termin, do którego oferta w tej cenie i w tym kształcie jest możliwa. A wszystkie inne rzeczy, które oferujesz dodatkowo niech będą z nią kompatybilne. Jeśli klient zobaczy je w charakterze podpowiedzi to raczej ucieszy się mając ułatwione zadanie i absolutnie nie uzna Cię za wyzyskiwacza.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *